Utsmyckade blockljus

Kom in på en jättemysig pysselblogg tidigare ikväll, My own home

Hittade ett pysselinlägg som jag nappade på direkt.
Så nu har jag suttit och dekorerat blockljus =o)

Till detta behöver du följande,
ett blockljus
en servett med valfritt motiv
en sked
och ett brinnande ljus.

Gör såhär,
Klipp ut det motiv du önskar från servetten, och se till att det bara är ett tunt papper kvar. Lägg sedan servetten på blockljuset. Värm skeden över det brinnande ljuset. Stryk sedan den varma skeden över servetten, tills den smälter fast på blockljuset.


Det första blockljuset jag gjorde fick en liten tomte,




Sedan blev det en lite mer somrig dekoration på det andra blockljuset,





Kommentarer
Postat av: Sofie

Jättefina :)

Måste du och jag göra någon dag :)

2010-12-15 @ 20:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0