Brandövning

Klockan 09,00 idag gick brandlarmet på jobbet !
Jag och mina fem kollegor var dom enda som visste att larmet skulle gå. Då vi inte kan lämna växeln allihop samtidigt så hade vi för ett par veckor sedan bestämt vilka som skulle delta och inte i övningen.
Naturligtvis var jag en av dom som deltog ! Kanske inte helt genomtänkt eftersom jag går hem om 4månader ungefär hihi Så jag sa till mina arbetskamrater att dom får väl ringa mig om det blir skarpt läge när jag är hemma ;o)


Jag hade en viktig roll !
Larmet gick, och jag tog på mig min orange väst och greppade walkie talkie. Efter att ha gått ut genom ett fönster på femte våningen och gått ner för brandstegen gick jag och ställde mig utanför våran entré medan alla andra samlades ett par hundra meter bort. Jag tog sedan emot meddelandet att ingen fanns kvar i huset och när det är skarp läge är det detta jag ska informera brandkåren om.
hihi Idag stod jag bara helt solo utanför entrén och väntade på att alla skulle komma tillbaka igen !



Naturligtvis fick Lisbeth på jobbet föreviga detta ögonblick =o)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0