Besök hos barnmorskan

Efter två "tryck" från barnmorskan kunde hon snabbt konstatera att det är foglossning jag har ! Det gjorde otroligt ont på dom punkterna hon tryckte på.
Jag frågade om det inte var lite tidigt, vilket hon höll med om men att det inte var ovanligt. Jag blev tillsagd att ringa sjukgymnasten på en gång för att boka tid där. Detta för att få hjälp och rådgivning vad man kan göra och även tänka på. Eftersom det är ganska tidigt så kan det gå att stoppa eller förmildra smärtan. Kan ju vara skönt med tanke på att det är 5månader kvar tills bebis kommer.
Som plåster på såret för att jag fick ont tyckte barnmorskan att vi skulle ta och lyssna på bebis hjärtljud ! Så himla fantastiskt ! Genast kändes allting mycket bättre =o)
Ringde Micke efteråt och sa att vi har världens bästa barnmorska !


Ringde till sjukgymnasten efter lunch. Blev otroligt otrevligt bemött och jag ville inget annat än att avsluta samtalet. Ska samla mod i helgen och ringa igen på måndag, man kan väl inte behandla människor hur som helst ?!
Fick en liten broschyr av barnmorskan med övningar man kan göra, så jag får börja där.



Nu ska jag vila en stund på soffan.
Snart kommer Mickes bror med familj =o)



Kommentarer
Postat av: Rijo

Amen fifan! FY! Man ska inte behandla illa sådär... Tag mod, ring igen, och hoppas du får tala med nån annan =). Jag klagade på en barnmorska jag. Efter ett tag fanns hon inte kvar... ?

2010-09-11 @ 16:50:19
URL: http://rijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0