I kön på ICA

Nu förstår jag varför jag och Micke åker till affären sent på kvällen eller på söndagar, jag var in på ICA strax innan 18 och det var grymt mycket folk !
Jag skyndade mig genom butiken för att snabbt plocka åt mig ett mjölkpaket och ett paket jäst, för att sedan infinna mig vid kassan. Som vanligt funderar man över vilken kassakö man ska ställa sig i, trots att man vet att man kommer att välja fel ;o)
Väl i kön så hade jag en mamma och hennes tonårsson framför mig, och dom hade en kundkorg med varor. Framför dom stod en man och packade upp massa varor från sin kundvagn.
Det är sedan dags för mamman framför att packa upp sina varor. Hon studerar sina varor väl och är duktig att lägga streckkoden väl synlig för kassörskan. När allt är färdigscannat och kassörskan berättar vad allt kostar kommer kunden plötsligt på att hon ska betala. Hon sliter upp sin plånbok, och tar ut en bunt på 15kort och börjar leta efter sitt Visakort. Hon säger högt att hon nu blev stressad och kassörskan försöker lugna henne. Jag känner att jag stirrar ganska friskt på kvinnan som förbrilt letar bland sina kort. När hon väl fått fram sitt visakort kommer hon på att hon även äger ett ICAkort, och letandet i högen fortsätter. Nu var båda korten funna och kunden kan nu betala för sina varor, som sonen så snällt packat åt henne.

Sånt här blir irriterad på ! Hon har stått i kö i flera minuter, och väntar sedan på att få sina varor scannade - och inte en tanke på hur hon skulle betala dessa ! Det kan ju inte vara en nyhet för henne att hon har ALLA sin kort i en enda oordning.
Jag hade haft förståelse om hon hade haft ett litet barn eller någon hon behövde se efter med sig.

Så, då fick jag skriva av mig det !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0