Barnmorskan

Klockan 08,00 imorse hade vi tid hos barnmorskan.
Påväg från parkeringen gjorde jag vinterns första vurpa ! 
Då det tar lite längre tid för mig att gå, så traskade jag iväg före Micke. Under snön som kom inatt lurade ett lager med is. Helt plötsligt kände jag bara att marken försvann under fötterna, och jag stod på alla fyra på marken. Dom första försöken att resa mig upp misslyckades, då jag inte fick något fäste under fötterna utan bara gled. Tillslut lyckades jag få fäste och kunde försiktigt resa mig upp. Micke missade det hela, men jag kan säga att det fanns andra som såg. Vi stod nämligen parkerade vid tåg- och bussstationen i centrum =o)
Jag kunde inte göra annat än att skratta åt det hela när jag väl kommit upp, det måste ju ha sett hysteriskt roligt ut ! När jag kommer vinglandes i min stora gröna vinterjacka och helt plötsligt försvinner ner mot marken =o)
Kan tillägga att jag som tur var inte slog mig illa, utan att allting slutade väl. Jag bjuder bilisterna på ett gott skratt tidigt denna torsdagsmorgon.

Besöket hos barnmorskan gick bra =o)
Dagens matchvikt är 77,5kilo, vilket ger en total uppgång på 11,5kilo.

Vi fick sedan en liten genomgång av andning och avslappning inför förlossningen.
Micke fick tips på vad han kan göra för att försöka underlätta för mig.
Jag tror att mycket kommer när vi väl är där =o)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0