Potatismuffins

Mamma hade hittat ett recept på potatismuffins, och testade att laga dessa i förra veckan. Dom var otroligt goda !
Då Micke var i Jönköping och inte fick smaka på dessa muffins, fick jag med mig receptet hem. Så till middag idag gjorde jag potatismuffins, och till dessa serverades stekt bacon, hemmagjord tsatsiki och nybakat bröd =o)




Ingredienser
2dl grädde
2ägg
2dl riven ost
8-10 råa potatisar
2-3tsk timjan
2-3tsk salt
svartpeppar


Gör så här
Vispa ihop grädde och ägg.
Riv ost och potatis, och blanda i äggsmeten.
Krydda med timjan, salt och peppar.
Klicka ut smeten i en smord muffinsplåt.
Grädda i 225grader, i ca 40min.

Receptet är från matklubben.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0