Skurna chokladkakor

Det var länge sedan jag bakade, så mellan varven ner till tvättsugan igår passade jag på att baka chokladkakor :o)

Ingredienser:
200gram margarin
2,5dl socker
5dl vetemjöl
4msk kakao
1tsk bakpulver
1msk vaniljsocker
1 ägg

Pärlsocker och ägg till pensling och garnering


Gör så här:
Blanda alla ingredienserna till en smidig deg.
Dela degen i sex delar, forma till rullar. Lägg dem på bakplåtspapper. Platta till rullarna något och pensla dem med uppvispat ägg och strö på pärlsocker.
Grädda mitt i ugnen 175grader, i ca 15minuter.
Skär dom i bitar medan dom fortfarande är varma.



Förkylningen är påväg bort och jag mår mycket bättre idag. Så i eftermiddag blir det ett besök på mitt jobb, och kanske att vi tar med en burk kakor ;o)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0