Paket och besök av tomten

Idag har vi varit hemma hos Madelenes farmor, eller "samo" som Madelene säger, och firat jul tillsammans med faster Magdalena :o)
Mysigt med god mat, besök av tomten och paketöppning !
 
 
När jag kom in till Madelene imorse reste hon sig i sängen, tittade på mig och sa "fika". Så vi startade morgonen med hemmagjord pepparkaka och kall mjölk. Mysigt !
 
 
 
Redo för julfirande hemma hos svärmor :o)
 
 
Vacker julros till "samo".
 
 
Tomten kom på besök och lämnade paket.
Madelene blev först väldigt glad när hon såg tomten komma gående från skogen bakom farmors hus. Vi gick ut på altanen, vinkade och ropade "hej" till tomten. Men så snart han kom nära vände sig Madelene om, sprang till mig och ville sedan inte riktigt släppa taget om mig. Sötnosen !
Så länge vi satt på avstånd gick det bra. Och när tomten skulle gå vinkade Madelene till honom, sa hejdå och slängde iväg en slängkyss :o)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0