Recept på pepparkakor

Receptet på pepparkakorna som vi bakade igår har jag fått av min mamma.
Degen är smidig att göra och det är bara att börja baka direkt. Dessutom är kakorna otroligt goda !
 
Ingredienser:
2tsk bikarbonat
1,3liter vetemjöl
1,5dl ljus sirap
4dl strösocker
300gram margarin
2tsk kanel
2tsk ingefära
2tsk nejlikor
3 ägg
 
 
Gör så här:
Blanda bikarbonatet med hälften av vetemjölet.
Koka upp sirap, strösocker, margarin och kryddorna. Låt blandningen svalna.
Tillsätt äggen och mjölblandnigen Rör i mer mjöl.
Mjöla bakbordet och lägg upp degen. Arbeta in resten av mjölet.
Kavla ut degen och ta med mått ut kakor.
Grädda kakorna i 175-200grader i 8-10min tills dom blir ljubruna.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ako (koko)

Tack det ska ja försöks ge mig på !

2012-12-16 @ 06:52:16
Postat av: Marie

Det tycker jag! :o) Kram

2012-12-16 @ 10:07:08
URL: http://marieochmikael.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0