Cookies med Smarties

Dom andra kakorna jag bakade i torsdags har jag bakat innan, men denna gång valde jag att smaksätta dessa chokladcookies med Smarties =o)




Ingredienser:
150 gram margarin
2 dl socker
1 ägg
4 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker


Gör så här:
Rör margarin och socker vitt och pösigt.
Tillsätt ägget och rör ytterliggare en stund.
Blanda mjöl, kakao, bakpulver, vaniljsocker och valfri smaksättning.
Blanda snabbt ner mjölblandningen i smörsmeten.
Klicka ut smeten på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda kakorna på 200grader i 10-13minuter. Kakorna ska vara mjuksega i konsistensen.
(Jag gräddar kakorna i 7minuter, för att få dom sådär gott mjuksega)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0