Kladdkakemuffins

Innan det är dags att sova, efter en mysig lördagkväll tillsammans med faster Johanna och Melodifestivalen, vill jag dela med mig av receptet på dom muffins jag bakade idag =o)


Kladdkakemuffins

Ingredienser:
100gr margarin
2 ägg
2,5dl strösocker
1,5tsk vaniljsocker
1tsk bakpulver
1krm salt
4msk kakao
2dl vetemjöl

Gör så här:
Smält margarinet.
Vispa ägg och socker poröst.
Rör ner margarin och resterande ingredienser.
Vispa till en jämn smet.
Skeda upp smeten i muffinsformar (Jag fyllde muffinsformarna med 1/3 smet).

Grädda i mittan av ugnen på 200grader i 7-8minuter.



Receptet kommer från tasteline.com
Förutom att dom blev otroligt goda får dom ett stort plus för att dom var lätta att få ut formen !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0