Polkagriscookies

Jag bakade två olika sorters kakor i torsdags.
Här kommer receptet på dom första - Polkagriscookies


Dom var jättegoda !


Ingredienser:
100gram margarin
1dl strösocker
1msk vaniljsocker
1msk ljus sirap
2dl vetemjöl
1tsk bakpulver

Krossade polkagrisar


Gör så här:
Sätt ugnen på 175grader.
Skär margarinet i tunna skivor, tillsätt socker och vispa pösigt.
Tillsätt vaniljsocker, sirap, mjöl och bakpulver.
Arbeta ihop till en deg och blanda ner dom krossade polkagrisarna.
Rulla bollar av degen.
Tryck ut bollarna lite lätt på en plåt med bakplåtspapper.

Grädda mitt i ugnen till de fått en fin färg.


Recept och inspiration från sockerochmirakel.blogspot.com



Kommentarer
Postat av: Mammzen

Nu här bakas!Jummmii. =D Kramiz

2012-02-08 @ 08:38:53
Postat av: Camilla

Dom ska provas!

Åh va tråkigt att jag inte visste att ni var i Kga i helgen. Jag hade ju examenskalas på Boda, hade ju varit så kul att se er! Men ni hade nog fullt upp med kalas själva :) Vi ses snart hoppas jag :)

Kram

2012-02-08 @ 18:43:09
Postat av: Marie

Ni gör helt rätt i att baka dom !



Ingen fara Camilla, det blir fler resor för oss till Karlskoga och möjligheter för oss att ses :o)

Hoppas det är bra med er! Kram

2012-02-08 @ 21:01:27
URL: http://marieochmikael.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0