Jordgubbspaj

Här kommer receptet på den jättegoda pajen vi bakade igår !
 
 Ingredienser:
 
Pajdeg
3dl vetemjöl
2msk strösocker
0,5tsk vaniljsocker
150gram margarin, rumstempererat
1 äggula
 
Fyllning
2dl vispgrädde
2dl marsankräm
1liter jordgubbar
 
Gör så här:
Blanda samtliga ingredienser till pajdegen. Tryck ut degen i en pajform och låt den vila kallt i 30minuter i kylen.
Grädda i 15minuter i 225grader och låt sedan svalna.
Vispa grädden och blanda med marsankrämen. Klicka i pajskalet och lägg sedan på jordgubbarna.
Servera !
 
 
 
 
 
Grundreceptet har jag hittat hos www.vardaxlyx.devote.se
Pajdegen gjorde jag enligt receptet men jag ändrade ingredienserna lite i fyllningen, och det är min variant i receptet ovan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0