Oreocookies



Ingredienser:

1,5dl socker
1dl kakao
3dl vetemjöl
1tsk bikarbonat
1krm salt
150gram rumsvarmt smör
1ägg, lätt uppvispat

Vit chokladfrosting
215gram smör
270gram florsocker
170gram vit choklad


Gör så här:
Blanda dom torra ingredienserna och rör sedan ner smöret.
Blanda tillsist ner ägget.
Gör ca 40 runda bollar, lägg på plåt med bakplåtspapper, och platta ut till runda kakor.
Grädda mitt i ugnen på 175grader i ca 8-10minuter.
Låt kakorna svalna.

Frosting,
Vispa smör och florsocker pösigt.
Smält chokladen, låt den svalna.
Tillsätt chokladen i smörkrämen och vispa slät med elvisp.
Spritsa liten klick på en kaka och sätt sedan en kaka på.


Recept och inspiration har jag fått av fina Linda,
sockerochmirakel.blogspot.se



Kommentarer
Postat av: lillsis

Jag har stora förväntningar på "rese fikat"!!

2012-03-27 @ 18:55:43
Postat av: Marie

Uj uj uj, nu känner jag mig lite pressad ;o)

2012-03-27 @ 21:40:08
URL: http://marieochmikael.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0