Öroninflammation, igen

 Stackars liten, då var det dags igen :o(
Madelene var ledsen och sov väldigt oroligt flera timmar natten till idag. Vi misstänkte ganska snart öronen, då det var precis såhär hon gjorde förra gången och att hon vid några tillfällen verkade ta på örat. Imorse såg pappan att det verkade runnit ut vätska från höger öra. Ett samtal till öronmottagningen på Ryhov, enligt uppmaning från läkaren i måndags, och vi fick en tid under eftermiddagen.
Madelene var helt fantastisk när vi var hos läkaren !
Jag satte mig i stolen med henne i mitt knä, och så fort vi satte oss ner vred hon på huvudet och la kinden mot mitt bröst så att läkaren kunde titta i örat. Helt otroligt och jag kan bara hoppas att det går lika smidigt i framtiden om det behövs.
Läkaren såg att trumhinnan var irriterad och misstänkte att det värkt hål då hon såg vätska. Så nu är det penicillin i fem dagar som gäller.
 
Skönt i allt detta att Madelene är feberfri, glad och hyfsat pigg :o)
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammzen å mormor

Stackars lill fia. Hoppas hon är bättre nu! =) Kramiz

2013-08-07 @ 08:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0