Blåbärsmuffins

Jag bakade blåbärsmuffins igår.
Tips från nära och kära på vad som kan hjälpa mot Madelenes mage var bl.a. blåbär. Men då Madelene inte var jätteförtjust i att äta bären som dom var fick det bli blåbärsmuffins !
Tänka sig att när hon sedan fick smaka så var blåbären det första hon åt upp ;o)
 
Vi var på CityGross i söndags och jag hittade en silikonform med hjärtan som jag använde igår. Förutom att mina muffins blev goda, blev dom väldigt söta ;o)
 
 
 
Ingredienser:
75gram margarin
2ägg
1,5dl strösocker
0,5dl mjölk
3dl vetemjöl
1tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker
blåbär
 
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 225grader.
Smält margarinet och låt det svalna.
Vispa ägg och socker fluffigt.
Tillsätt margarin och mjölk.
Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker.
Sikta ner i smeten och rör till en slät smet.
Blanda i blåbären.
Fördela smeten i muffinsformar.
Grädda mitt i ugnen ca 15minuter.
Låt svalna på galler.
 
 Receptet är från alltommat.se
Jag gjorde en liten ändring och hade i vaniljsocker.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0