Svullen och svalkande glass

Idag har jag varit hemma från jobbet, då jag har ont och är svullen efter gårdagens tandläkarbesök. Nu känns det bättre så imorgon hoppas jag kunna gå till jobbet och att svullnade lagt sig lite.
Madelene hade ytterligare en orolig natt inatt och imorse sa hon att hon hade ont i örat igen. Hon blev dessutom jätteledsen när jag lämnade henne på dagis, så jag ringde vårdcentralen för att fråga hur långt in på penicillinkuren vi bör märka att det är bättre. Då vi är inne på halva kuren fick vi en tid idag på eftermiddagen och fick träffa samma läkare som sist. Han fick göra rent båda öronen för att kunna se någonting. Han konstaterade sedan att Madelenes vänstra trumhinna är lite tjock, men att det bör ge med sig när hon ätit klart penicillinkuren. När vi var påväg därifrån sa Madelene "nu inte ont öja". Så nu får vi väl tro att det snart ska vara läkt och sedan inväntar vi en tid på Ryhov för vidare utredning.
 
 
Under eftermiddagen mötte vi upp Mia&Tyra och köpte glass. Svalkande gott i detta fantastiska väder vi haft idag !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0