Njursten, feber och ESC

I fredags var dagis stängt pga planeringsdag och jag hade tagit ledig för att vara hemma med Madelene. Men dagen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Natten till fredag fick Micke svåra magsmärtor som slutade med en taxiresa till akuten. Han kom hem ett par timmar senare. Vi skjutsade honom till akuten under fredagen då han skulle på ett återbesök. Efter tester och röntgen konstaterade man njursten.
När Micke väntade på att få komma till röntgen åkte jag och Madelene hem till Mia&Tyra med lunch. Det var fantastiskt fint väder, så vi satt ute och åt. Mysigt !
Vi hämtade sedan Micke och efter en liten stund kom Niina. Tacomys och sedan läggdags efter en lång natt/dag. Madelene vaknade sedan strax innan fem på lördagsmorgonen, alldeles varm. Hon hade en temp på 40,6. Lilla gumman. Några timmar senare somnade hon i mitt knä i soffan och sov några timmar. Tempen sjönk till 38,3 och Madelene blev lite piggare, så vi tog en promenead in till stan. Skönt med frisk luft. Madelene var matt och mammig hela dagen igår, och somnade i våran säng på kvällen. Micke var på svensexa i Köpenhamn, och jag ville ha lillan nära på natten om hon skulle vakna.
Lördagkvällen bjöd på Eurovision song contest, och för sjunde året i rad satt jag och Niina bänkade tillsammans framför TV:n. En underbar tradition !
Efter en hel natts sömn vaknade Madelene vid sju imorse. Idag har hon varit mycket piggare och tempen har gått ner.
 
Madelene sov gott i soffan :o)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0