ögonsalva, Karlskoga och penicillin

Det har varit mycket sedan vi kom hem från Turkiet. Madelene fick en ögoninfektion under semestern som inte riktigt ville ge med sig, så i förra veckan var hon och pappan till vårdcentralen och fick ögonsalva. Sedan var jag hemma med Madelene ett par dagar för att hon inte skulle smitta på dagis.
I fredags åkte Madelene och jag till Karlskoga, för en mysig helg med familjen. Vi hann även träffa Kristoffer, Carro&Freja och Eric, Camilla&Liv.
Idag fick jag återigen ringa vårdcentralen då Madelene har ett sår på handen sedan ett par veckor tillbaka, som inte vill läka. Hon har inte klagat över såren, men det såg lite irriterat ut.
Vi fick träffa en läkare under eftermiddagen som konstaterade att hon har en infektion. En sköterska fick sätta plåster på såret och sedan hämtade vi ut penicillin på Apoteket. Stackars lillan !
Vi har fått tid för återbesök om några dagar och då hoppas jag att det ser bättre ut.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0