Eget knäckebröd

I fredags provade jag att göra eget knäckebröd. Det blev supergott !
Receptet har jag hittat på nätet.
 
Ingredienser;
3,5dl havregryn
1,5dl linfrön
1dl solrosfrön
1dl sesamfrön
0,5dl pumpakärnor
1tsk salt
6dl vatten
2msk olja (utan smak)
 
 
Gör såhär:
Blanda samtliga ingredienser.
Täck över och låt stå i kylen över natten.
 
Ställ ugnen på 200grader.
Bred ut smeten tunt på två bakplåtspapper.
Grädda i ca 20minuter.
Ta ut och skär brödet i bitar.
Sänk temperaturen till 150grader.
Ta bort bakplåtspappret och lägg bitarna på plåten.
Grädda i ytterliggare 30minuter.
Vänd efter halva tiden.
Öppna då och då ugnsluckan för att släppa ut vattenångan.
 
 
(Nästa gång jag gör dessa tänker jag strö lite flingsalt över, innan jag börjar grädda.)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0